Thursday, November 3, 2011

Tera Buku




Dari buku seseorang itu boleh membaca, mengalami, melihat, mengkaji dan berfikir. Ia juga suatu proses  mencerap pengetahuan. Oleh kerana MINAT AKAN BUKU, saya kembangkan tera buku dalam pelbagai kategori dan genre. Mula-mula, tera buku ini saya kumpulkan dulu dalam bentuk teks. Kemudian saya pindahkan teks ini melalui WORDLE, perisian reka tulisan masa-nyata percuma di internet.

Dengan masa 3 minit, saya dapat menghasilkan reka susun yang menarik secara rawak. Kemudian saya edit sedikit warna dan susunan pada perkataan. Lalu terhasil tera buku dalam kategori + genre yang saya suka. Bagaimana dengan anda? Apa yang anda MINAT?  Aha.. anda juga boleh mencubanya!




2 comments:

Afida Anuar said...

Big Bad Wolf, kalau tak silap kat twitter depa, ada habaq nak buat lagi 24/11 ni. Kat South Plaza City kat Mines tu.. mai la;)

DAMAI SURIA said...

Ya ka.. sungguhkah? Ini yang semangat nak pi lagi ni. Buku punya pasal la ni :)

  © Powered by Blogger Theme ProBlogger, by Ourblogtemplates.com 2008

DAMAI SURIA