Thursday, August 30, 2012

Rak Buku: Misi 'Sua Ceria'

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhOku-YBuF3mNfUW2EHJDToaT-DLthUyvifHPI0YQB4qedX-hcCQh-TFU1vpnCPL1ya5QGm80mKdTpVYQMDCNQDGLfI_SN14k961LtTyu95baSD5-B5zikFDgKuG3Rb3gEWCy89AbNAeVWD/s1600/rak+buku+damaisuria+.jpg

Ini ialah rak buku saya, kategori bukan fiksyen. Terisi dengan buku-buku ilmu dan berbagai genre, rak ini mekar terletak di ruang kamar saya. Persepsi terhadap buku-buku di rak begitu banyak. Bagi saya, ia merupakan sumber inspirasi siang dan malam saya tatkala berada di ruang kamar.

Buku-buku sebelum ini saya susunkan mengikut kategori dan genre. Bagaimanapun baru-baru ini saya mereformasikan susunan buku mengikut tema warna. Idea menyusun buku ikut tema warna tercetus apabila saya poskan entri Susunan Buku Ikut Warna.

Maka dari situ, bermulalah misi menyusun buku yang dikenali sebagai misi 'Sua Ceria'. Sebenarnya tidak sukar mengorganisasinya, tidak payah mengkhususnya kerana  misi  menyusun buku  dilakukan secara beransur-ansur bermula akhir Syaaban dan siap 'diwarnakan' pada awal Ramadhan lalu.  Lalu terhasil susunan warna buku mengikut putih, kelabu, kuning, merah, hijau, biru, coklat dan hitam.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgY-ONiI4hvrBlAUQfzTf_9WIC2r6m9AlWOAdJk-g5D31xilt2Pa4upcv1_oe1lpTkrORyU3qeK8FMNouDketJAU1z06-W65R3lcUg2e-Tr6pI-NmsjEg60-zTGu9uZVirScmU6sIzoXywk/s1600/faisal.png

No comments:

  © Powered by Blogger Theme ProBlogger, by Ourblogtemplates.com 2008

DAMAI SURIA